INDE, Febrer 2005

Dilmé i Fabré ha participat activament en el debat arquitectònic i en especial en els temes relacionats amb la intervenció en el patrimoni. En el número del mes de febrer de 2005 del butlletí Informació i Debat es fa un repàs del XXVII Curset de Patrimoni que aquell any versava sobre tècniques de restauració. La benvinguda als congressistes es va fer al llavors recent recuperat Teatre La Massa de 1881, darrera obra catalana de Rafael Guastavino i laboratori de proves de la seva prolífica activitat professional desenvolupada als Estats Units d’Amèrica a partir d’aquell moment.

La recuperació d’aquesta esplèndida estructura de maó de pla –de volta catalana- amb la magnífica cúpula central marca un punt d’inflexió en la mirada sobre aquests elements arquitectònics i en la manera d’abordar la restauració dels edificis on aquests elements estructurals tenen una especial presència. L’arquitectura modernista que arrenca en aquella mateixa dècada del segle XIX fa un ús exemplar de la tradició constructiva dels nostres mestres d’obra que tan bé va explorar i sintetitzar Rafael Guastavino.