Arredo Urbano és una publicació periòdica italiana que, des de 1961 i de manera trimestral, presenta intervencions a l’espai públic urbà especialment remarcables, en aquest número apareix un extens article sobre el projecte d’intervenció a la Plaça de la Font Màgica de Montjuïc redactat en 1989 per Ignasi de Solà-Morales, Lluís Dilmé i Xavier Fabré. El projecte posa en valor els espais dissenyats per Puig i Cadafalch en 1917 i que, en 1929, varen acollir l’Exposició Internacional de Barcelona, origen de l’actual Fira de Barcelona entitat promotora del projecte.
Aquesta rehabilitació de l’espai obert, lliure i públic, el gran passeig d’entrada al parc de la muntanya, confrontava els dos Pavellons de Josep Goday i de Ludwig Mies van der Rohe en els límits d’un saló transversal a l’eix principal, harmonitzava la successió de nivells ascendents amb un ampli pati central que donava accés al gran espai firal soterrani i recuperava per bé que en un nou emplaçament les quatre monumentals columnes de Puig i Cadafalch que el dictador Primo de Ribera va fer enderrocar en 1923. El projecte era la solució a la manca d’espai firal amb una ampliació soterrada de més de vint-i-tres mil metres quadrats que connectava els dos palaus existents i gaudia del gran pati central deprimit d’accés com a referència exterior i generador de la llum natural. El projecte malauradament no es va arribar a executar però és curiós que el sentit profund i, fins a cert punt, la forma d’aquell pati central és present en l’accés del Caixaforum a l’antiga fabrica Casarramona i que la inajornable restitució de les columnes de Puig i Cadafalch finalment es va fer en el lloc que proposàvem.